.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
7 راه عجيب براي جلوگيري از خروپف

همانطور كه ميدانيد خرو پف يك عامل خطر براي فشار خون بالا ، بيماري عروق كرونر و نارسايي قلبي است.شايد امتحان كردن اين چند راه شما را از خروپف نجات دهد.

به گزارش سلامت نيوز ، خروپف به دليل مسدود شدن مجراي تنفسي اتفاق مي افتد حال ممكن است اين انسداد بعلت يك سرماخوردگي و يا ناهنجاري هاي آناتوميكي در بيني و يا گلو باشد.در هر حال، شايع ترين علت خروپف اين است كه عضلات اطراف و يا داخل گلو بيش از حد شل و در حال استراحت مي باشند .اين بدان معناست كه مدخل ورودي گلو باريك مي شود و هوا براي عبور با مشكل مواجه مي گردد. در حاليكه شخص به همان اندازه هوا براي ريه ها نيازمند است در نتيجه سرعت تنفس افزايش مي يابد و زبان كوچك و كام نرم شروع به لرزش مي كنند. اين صدا كه در اثر اين لرزش ايجاد مي شود خروپف ناميده مي شود.

خروپف به عملكرد افراد در طول مدت روز آسيب ميرساند.

1. مطالعات دانشگاه زوريخ نشان ميدهد كه افراد بومي كه از سازهاي بادي استفاده ميكنند كمتر دچار خروپف ميشوند.سازهاي بادي موجب تقويت عضلات و منبسط كردن مجراي تنفسي ميشود و به همين دليل افرادي كه از اين نوع سازها استفاده ميكنند كمتر در معرض خروپف قرار ميگيرند.

2. بعضي از ورزشهاي زبان منجر به شكل گيري بهتر ، ورزيدگي و در نتيجه قرار گرفتن بهتر آن در دهان ميشود.براي اين ورزش ابتدا با دو انگشت دهان خود را كاملا باز كنيد سپس اجازه بدهيد زبانتان به مدت سه ثانيه از دهانتان آويخته شود.

3. يك قالب از پيش آماده شده را ميان دندانهايتان قرار دهيد تا زماني كه خواب هستيد مجراي تنفسيتان را باز نگه دارد.مواظب باشيد اندازه آن به گونه اي طراحي شده باشد كه در خواب به داخل مجراي تنفسي سقوط نكند.

4. با عمل جراحي و كاهش حجم بافت نرم در مجاري بيني ميتوانيد لذت يك خواب عميق را تجربه كنيد.

5. اگر تحمل پوشيدن ماسك بر بيني و صورت خود در تمام طول شب را داريد ميتوانيد اين روش را هم امتحان كنيد.

6. ممكن است سر و صداي ايجاد شده به دليل گرفتگي بيني و عفونت سينوسها باشد ، براي حل اين مشكل ميتوانيد از انواع روان كننده هاي بيني ، قطره ها و يا اسپري ها استفاده كرد.

7. طب سوزني مي تواند اين وضعيت را با كاهش التهاب محلي برطرف كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.